Majoritatea motoarelor de vehicule de azi au adesea două până la trei curele. Nu e ceva neobișnuit să găsiți o curea de distribuție, o curea serpentină și o curea trapezoidală sau două. Mulți proprietari de mașini sunt adesea confundați între aceste trei. Prin urmare, este important să fiți familiarizați cu diferențele și funcțiile specifice ale acestora.
Cuprins
Curele trapezoidale
The V-belt was invented as a replacement for the flat belt in 1917. Its name was inspired by its V shape and its production was started because it has a bigger surface area compared to a flat belt with the same width.
Cu toate acestea, trebuie să fii deosebit de atent, deoarece, în timp ce cureaua trapezoidală face mai mult contact, trebuie utilizată o curea cu dimensiunea potrivită. Dacă e prea prea mică va face cureaua să alunece în jos și să nu poată antrena. O curea trapezoidale montată corespunzător trebuie să iasă puțin din canelura scripetelui. Centura se poate uza frecându-se de cablu dacă e prea ridicată sau prea greoasă.
O curea trapezoidale care trece sub marginea canelurii de cele mai multe ori este un indiciu că dimensiunea nu e bună, că un scripete este uzat sau cureaua este uzată. Deși ar putea suna oarecum complicat, nu vă faceți griji, deoarece multe curele trapezoidale din ziua de azi vin în mai multe dimensiuni pentru anumite vehicule. De asemenea, le puteți comanda folosind un număr de piesă, mai degrabă decât o anumită dimensiune. Asta scutește de prea multe bătăi de cap. Cu toate acestea, trebuie să aveți în vedere în continuare caracteristicile de montaj.
Curelele trapezoidale sunt adesea folosite pentru a roti accesoriile motorului unei mașini, cum ar fi compresorul AC, pompa de apă, alternatorul și pompa de servodirecție. Întrebați producătorul mașinii dumneavoastră sau consultați manualul de utilizare pentru intervalele recomandate de înlocuire.
Curele serpentine
Centurile serpentine sunt curele moderne care au fost produse pentru prima dată la sfârșitul anilor 1970. Este o curea cu nervuri, cu o singură parte cu nervuri și este adesea mai subțire decât curelele trapezoidale. Permite o îndoire ușoară și este, de asemenea, mai flexibilă, ceea ce îi permite să se înfășoare în jurul scripetelor de antrenare a accesoriilor mai mici. Partea cu nervuri intră adesea în contact cu canelurile utilizate pe scripetele de antrenare pentru accesorii, în timp ce partea plată intră în contact cu rola de tensionare.
A fost numită serpentină datorită modului în care cureaua se poate țese în jurul diferitelor scripete. Aceste curele sunt, de asemenea, mai durabile decât curelele trapezoidale. Centurile serpentine sunt mai ușor de instalat sau îndepărtat și pot transmite mai multă putere.
Curele de distribuție
Curelele de distribuție sunt cele mai importante curele. Arborele cotit antrenează cureaua de distribuție care leagă partea inferioară și superioară a motorului pentru a menține totul bine cronometrat sau sincronizat.
Cureaua de distribuție întoarce arborii cu came de la puterea furnizată de rotația arborelui cotit și chiar de la pompa de apă pe unele modele. Aceste curele au fost introduse pentru prima dată în anii 1960. Spre deosebire de configurarea lanțului de distribuție, curelele de distribuție sunt mai silențioase, pot rezista la întindere, nu au nevoie de lubrifiere și sunt adesea mai eficiente.
O curea de distribuție este ușor de diferențiat de o curea serpentină sau cureaua trapezoială datorită dinților de cauciuc turnați și a liniei pronunțate a cablului din fibră de sticlă utilizată. În ciuda dinților de cauciuc, cureaua este fabricată din nitril foarte saturat (HSN) sau din neopren rezistent la temperaturi ridicate.